Ve škole Pod Hůrou jsme se rozhodli kultivovat prostředí, které poskytuje stimulující a zároveň odbornou péči dětem s rozdílnými potřebami. Současně nám záleží na tom, aby se děti cítily bezpečně a spokojeně. Stále se inspirujeme novými vzdělávacími poznatky z celého světa, abychom mohli předávat hodnoty a dovednosti nezbytné pro život ve 21. století. Nezapomínáme však ani na nadčasové myšlenky a hodnoty, které už od dob antického Řecka umožňovaly vývoj lidské společnosti do současné podoby.
Koncepce zdravé školy je založena na třech hlavních zásadách, pilířích podporujících zdravou výuku na škole:
1. Pohoda prostředí
– klidné a pozitivně laděné prostředí, které tvoří pedagogové i žáci společně a promítá se jak ve výuce a jejích formách tak v mimoškolních aktivitách
2. Přirozené učení
– výuka probíhá odpovědně s cílem zachovat smysl a řád, podporovat vlastní snahu a tvořivost žáků, jejich chuť poznávat, poskytnout možnost výběru a přiměřenost obsahu s důrazem na spoluúčast, spolupráci a motivující hodnocení žáka
3. Otevřené partnerství
– škola je otevřená názorům a postřehům rodičů i žáků, spolupráci s partnery a aktivní komunikaci tak, aby ve spolupráci s obcí a okolním světem zachovávala hodnoty demokratického společenství a mohla smysluplně plnit roli vzdělávání